محل تبلیغات

برای فعال سازی بیشتر مسیر (کریدور) شمال- جنوب و افزایش سرعت و توان نقل و انتقال کالاها در این مسیر، تعداد کشتی های کامیون بر (رو- رو) ایرانی فعال در دریای خزر از سه به چهار فروند افزایش یافت. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان حمل ونقل وپایانه های کشور، از آغاز فعالیت خطوط رو-رو بین بنادر انزلی و آستاراخان روسیه تاکنون بیش از 2 هزار دستگاه کامیون و 40 هزار تن کالا توسط این کشتی ها جابه جا شده است. راهگذر (کریدور) شمال – جنوب که دریای خزر نیز در مسیر آن قرار دارد، کوتاه و ارزانترین مسیر عبور کالا بین هند و خاورمیانه با روسیه و اروپای شمالی است و حمایت دست اندرکاران داخلی از این طرح، سهم ایران در عبور کالا (ترانزیت ) را رونق خواهد داد. بر اساس این گزارش، برای رانندگان متقاضی استفاده از این تسهیلات در بندر انزلی و نیز محفوظ ماندن کامیونهای آنها، محوطه حفاظت شده ای در کنار اسکله بندر انزلی پیش بینی شده است. همچنین ساخت یک پایانه اختصاصی با تمام امکانات رفاهی در آستاراخان روسیه در حال پیگیری است. در حال حاضر در هر هفته 2 فروند کشتی کامیون بر(رو- رو) به بندر انزلی وارد و دو فروند کشتی از ان خارج می شود. در صورت افزایش حجم تردد در این مسیر، این امکان وجود دارد که در هر دو روز یک فروند کشتی رو- رو به بندر انزلی وارد شود.

محل تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =