رشت امروز |خوشا آنان که با عزت ز گیتی    

                                      بساط خویش برچیدند و رفتند  
ز کالاهای این آشفته بازار   
                                      محبت را پسندیدند و رفتند
خوشا آنان که در میزان وجدان
                                      حساب خویش سنجیدند و رفتند
نگردیدند هرگز گرد باطل
                                       حقیقت را پسندیدند و رفتند
خوشاآنان که بر این عرصه خاک
                                       چو خورشیدی درخشیدند و رفتند

 

 اواخر بهمن ماه امسال بود که حاجیه خانم " راستی " همسر زنده یاد حاج " قربان پورعاشوری " پس از سه سال دوری ازمونس و همدم زندگی اش چهره در نقاب خاک کشید و در آرامگاه "جنداله خواچکین" آرام گرفت.

حاج " قربان پورعاشوری " بنیانگذار و موسس رستوران ممتاز عاشوری در خمام ؛ 24 اسفند ماه  سال   99 در سن 87 سالگی چشم از جهان فرو بست و به دیار باقی شتافت ، او متولد 1313 بود و در سال 1342 با طبخ یکی از غذاهای محبوب گیلانی ها " لوبیا کباب " با مغازه ای بسیار کوچک و با تلاش و سختی فراوان کار خود را آغاز کرد.

او عاشق رستوران داری بود و با عشق از مشتریانش پذیرایی می کرد ، او آرام آرام فضای کسب و کار خود را توسعه داد و مغازه اش را بزرگ تر کرد و با اینکه  هیچ پشتیبانی جز همسر مهربانش  توانست با طبخ انواع غذاهای محلی گیلان و پلو کباب مخصوص عاشوری ، مورد توجه مشتریان قرار گیرد .

او پس از سال ها تلاش به واسطه خلاقیت و ابتکاری که در رستوران داری داشت و از سویی به واسطه شخصیت مهربان و وقاری که در رفتارش آشکار بود ؛ فضای رستوران خود را برای پذیرایی بهتر و بیشتر  از مشتریانش گشود و تلاش کرد تا رستورانش به عنوان یکی از مکان های توقف مسافران و گردشگران ایرانی و حتی خارجی باشد.

او به هدف خود رسید و با طبخ غذاهای بوم آورد گیلان ، رستوران " عاشوری" را به یکی از رستوران های ممتاز گیلان تبدیل کرد و این رستوران برای مردم استان و حتی مسافران به یکی از رستوران های محبوب و خاطره آمیز تبدیل شد.

زنده یادحاج " قربان عاشوری " در طول حیات خود با 57 سال سابق رستوران داری هیچ گاه از دایره اخلاق و انصاف خارج نگردیده و بلکه همواره تلاش داشته تا به کیفیت غذاهای رستوران توجه و دقت لازم را داشته باشد.

او فردی مهربان ، خوش برخورد و همیشه لبخند در چشمان او آشکار بود ، او با همین شخصیت مهربانی که داشت به همه زوایای رستوران داری آگاهی داشت و فضایی را برای خانواده ها ایجاد کرده بود که علی رغم صرف غذا بتوانند لحظات به یادماندنی را به همراه داشته باشند و به همین خاطر در مجاورت رستوران نیز فضایی را  برای نگهداری برخی از حیوانات ایجاد کرد تا مشتریان از مشاهده حیوانات نیز لذت ببرند.

زنده یاد " قربان پور عاشوری " از سال 1342 که کارش را از یک مغازه کوچک شروع کرده بود ، با همت و اراده ای که داشت در دهه 60 ، 70 و 80 توانست رستوران " عاشوری " را به یکی از موفق ترین رستوران های ایران تبدیل کند  ؛  بعدها از دهه 90 با توسعه روز افزون رستوران ها علی الخصوص در گیلان ،  رستوران " عاشوری " همچنان به عنوان یکی از موفق ترین رستوران های گیلان کار خود را استمرار داد و حتی کهولت سن نیز نتوانست مانع از کمیت و کیفیت رستوران " عاشوری " سبک مخصوص رستوران داری اش  باشد ، رستورانی که با بیش از 57 سال سابقه برای مردم ایران رستوران خاطره هاست.

هم اکنون رستوران ممتاز " عاشوری " توسط فرزندان او با همان سبک و دقت نظر پدر در طبخ غذای با کیفیت همراه با  مشتری مداری اداره می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان