مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبرداد:

رکورد تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی پس از ۶ سال شکست

۱۴۰۳/۰۱/۰۶ ۱۶:۲۸ چاپ

رشت امروز |مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از شکسته شدن رکورد تخلیه‌ و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی پس از ۶ سال خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: برای نخستین مرتبه  طی ۶ سال گذشته مجتمع بندری انزلی به تخلیه و بارگیری حدود ۲ میلیون تن دست یافت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲ میلیون تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به عملکرد یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری کالا در سال ۱۴۰۱ رشدی ۲۶ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد ۴۶ درصدی واردات کالاهای نفتی و غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون و ۶۰۸ هزار تن کالا به مجتمع بندری انزلی ورود پیدا کرده است.

یونسی با بیان اینکه در  سال گذشته بیش از ۳۱۶ هزار تن کالا صادرات و ۴۱ هزار تن کالا در این بندر ترانزیت شد، عنوان داشت: در بخش کاتینری نیز ۷ هزار و ۲۱۱ TEU در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شد.

وی با بیان اینکه تعداد شناورهای ورودی به مجتمع بندری انزلی در ۵ سال اخیر بی سابقه بوده، گفت: ۷۱۹ فروند شناور تجاری طی یک ساله گذشته وارد این بندر شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد بیش از ۳۵ درصد را تجربه کردیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان