رئیس اداره محیط زیست رشت خبرداد

پایش مستمر رودخانه ها به منظور کنترل برداشت های غیر مجاز

۱۴۰۳/۰۱/۲۵ ۲۳:۲۱ چاپ

رشت امروز |رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اشاره به فصل تخم گذاری آبزیان از ۱۵ اسفند ماه تا اواخر اردیبهشت گفت: برداشت‌های غیرمجاز مصالح از رودخانه‌ها با پایش‌های مکرر و برخورد قضایی و قانونی با متخلفان انجام می‌شود.

دکتر محمدتقی تقی‌زاده امروز ۲۵ فروردین ماه درباره اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از تخلفات تخریب زیستگاه‌های آبزیان، اظهار کرد: رعایت حق آبه رودخانه و عدم هرگونه تغییر در بستر رودخانه، کنترل صید آبزیان، کنترل ورود آلاینده‌ها شامل پساب و پسماند برخی از اقدامات انجام شده در این راستا است.

وی، کنترل برداشت شامل عدم صدور هرگونه مجوز در فصل تخم‌گذاری آبزیان از ۱۵ اسفند ماه و کنترل برداشت‌های غیرمجاز با پایش‌های مکرر و معرفی متخلف به مراجع قضایی را از دیگران اقدامات انجام شده محیط زیست برشمرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اشاره به تاثیرات جبران ناپذیر برداشت مصالح در فصل تخم ریزی آبزیان گفت: پایش و کنترل برداشت غیر مجاز و برخورد با متخلفین و همچنین شناسایی و معرفی مراکز خرید و دپوی مصالح به مراجع قضایی از اقدامات تاثیر گذار در راستای حفظ ذخایر آبزیان است و عدم رعایت اصول حفاظت از رود خانه‌ها و تخطی از قانون مجازات حبس را برای متخلفین برداشت غیر مجاز در بردارد

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان